פעילות גופנית

חברת "אלי-לילי", הפועלת רבות לקידום הטיפול במחלת הסוכרת ומניעת סיבוכיה, מעניקה מספר עצות ותרגילים החשובים לאיזון רמות הסוכר בדם. פעילות גופנית חשובה מאוד לכלל האוכלוסייה, ולסוכרתיים בפרט.

מחלת הסוכרת הינה מחלה המתגלה בכ- % 6-8 מכלל האוכלוסייה, כאשר בגילאים מבוגרים עולה שכיחותה לכדי % 15. פעילות גופנית טובה לכל אדם, ובמיוחד לסוכרתיים.
היא תשפיע על הרגשתך הנפשית והגופנית, יכולה לשפר את בריאותך ולמלא תפקיד חשוב בבקרה על איזון רמות הסוכר בדם. פעילות גופנית היא כלי חשוב באיזון הסוכרת. רוב חולי הסוכרת העוסקים בפעילות גופנית צורכים כמות פחותה של תרופות, מכיוון שפעילות גופנית מורידה את רמות הסוכר בדם. ההשפעה של פעילות גופנית על רמות הסוכר בדם יכולה להמשך בין 12-72 שעות. בכדי להפיק את התועלת הבריאותית המרבית, עלייך לעסוק
בפעילות גופנית לפחות 4 פעמים בשבוע ולהגיע בהדרגה ל- 40-50 דקות של פעילות בכל פעם. לפני שמתחילים בפעילות גופנית יש להיבדק ע"י רופא, ולהתייעץ עמו על סוג הפעילות.

להלן מספר הצעות לפעילויות גופניות:
הליכה:
הליכה היא הדרך הזולה והנוחה ביותר להתחלת פעילות גופנית. כל שדרוש הוא זוג גרבי כותנה, זוג נעליים נוחות וטובות. ניתן ללכת בכל מקום אפשרי בכל עת. הליכה יכולה להשתלב בשגרת היום. לדוגמא: עלייה במדרגות במקום במעלית.

פעילות אירובית:
פעילות אירובית היא הבחירה הטובה ביותר מכיוון שהיא מחזקת את הלב והראות. פעילות זו צורכת יותר קלוריות ושורפת יותר שומן מפעילויות אחרות. פעילות אירובית כוללת: שחיה, רכיבה על אופניים, הליכה ריצה.

חשוב להקפיד על הכללים הבאים:

* סוכרתיים הנוטלים תרופות או מזריקים אינסולין, חייבים לבדוק את רמת הסוכר בדם לפני ואחרי הפעילות. במידה ורמת הסוכר בדם נמוכה יש לאכול ארוחה קלה.

* יש להתחיל את הפעילות בהליכה איטית למשך 5-10 דקות (חימום) או בביצוע תרגילי גמישות. יש לסיים את הפעילות באותה צורה.

* יש להקפיד לשתות מים /משקאות ללא סוכר במשך הפעילות

* יש להצטייד בדברי מתיקה שמכילים סוכר למקרה שרמת הסוכר בדם תרד במהלך או לאחר הפעילות הגופנית.

* יש להפסיק את רמת הפעילות אם הנכם חשים בכאב בחזה או ברגל, ולהתקשר לרופא.

* בדקו את הרגליים מידי יום.

* הימנעו מהזרקת אינסולין לאזור בגוף אותו אתם מפעילים, במיוחד במהלך הפעילות הגופנית.