דום נשימה בשינה 26.10.2017

שכיחות גבוהה של סיבוכי הריון בנשים עם דום נשימה בשינה

נשים בהריון עם דום נשימה בשינה נמצאות בסיכון מוגבר לסיבוכי הריון כולל סוכרת, רעלת הריון וכן סיבוכים לבביים, אשפוז ארוך יותר ואשפוז בטיפול נמרץ

בדיקות בהריון. אילוסטרציה

במחקר עוקבה גדול שבוצע בארה״ב נמצא כי לנשים בהריון הסובלות מדום נשימה בשינה יש סיכון מוגבר פי 1.5-2.2 לסוכרת ורעלת הריון, וסיכון מוגבר פי 2.5-3.5 לקרדיומיופתיה ואי-ספיקת לב.

שינויים פיזיולוגיים בהריון והשמנת יתר בצעירות גורמים לעלייה בשכיחות דום נשימה בהריון על פי מחקרים בשנים האחרונות, אם כי קיים ככל הנראה תת-אבחון של התופעה. לדום הנשימה השלכות ידועות על סוכרת הריונית והפרעות יתר לחץ דם בהריון. מחקר זה בדק גם את הקשר של דום נשימה בשינה להפרעות לבביות נדירות יותר בהריון, באמצעות קוהורט גדול.

במחקר נכללו נתונים לגבי היולדות ב-95 בתי חולים בארה״ב בין השנים 2010-2014 באמצעות מאגר נתונים ארצי. האבחנה של דום נשימה נקבעה על סמך רישום האבחנה במכתב השחרור של היולדת מהאשפוז. נאספו נתונים דמוגרפיים ואבחנות רקע כגון סוכרת, יתר לחץ דם והשמנת יתר. התוצאות הראשיות שנמדדו היו אבחנות של סוכרת הריונית ורעלת הריון. תוצאות משניות כללו שבץ מוחי, קרדיומיופתיה, אי-ספיקת לב. בנוסף תועדו משך האשפוז ואשפוז בטיפול נמרץ, וכן IUGR ולידת מת.

נתונים סטטיסטיים : 1,577,632 יולדות נכללו במחקר, ל-0.12% מתוכן היתה אבחנה של דום נשימה בשינה (1963 נשים). לאחר תקנון למשתנים שונים כולל השמנת יתר, נמצא קשר משמעותי בין דום נשימה בשינה ובין שכיחות של פרה-אקלמפסיה (סיכון יחסי מותאם (adjusted odds ratio)‏: 2.2; רווח בר-סמך של 95%: 1.94-2.54), אקלמפסיה (adjusted odds ratio 2.95; רווח בר-סמך של 95%: 1.08-8.02) וסוכרת הריון (adjusted odds ratio 1.51; רווח בר-סמך של 95%: 1.34-1.72).

בנשים עם דום נשימה בשינה היו פי 2.5-3.5 מקרים של קרדיומיופתיה, אי-ספיקת לב וכריתות רחם. משך האשפוז היה משמעותית ארוך יותר והסיכוי לאפשוז בטיפול נמרץ היה גבוה פי 2.74 (adjusted odds ratio 2.74; רווח בר-סמך של 95%: 2.36-3.18).

סיכום : נשים בהריון עם דום נשימה בשינה נמצאות בסיכון מוגבר לסיבוכי הריון כולל סוכרת, רעלת הריון וכן סיבוכים לבביים, אשפוז ארוך יותר ואשפוז בטיפול נמרץ.

נושאים קשורים:  דום נשימה בשינה,  רעלת הריון,  סוכרת הריון,  קרדיומיופתיה,  מחקרים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו