חדשות 06.08.2018

פיתוח ישראלי חדש: מכשיר להפחתת דלקות בדרכי השתן במאושפזים הזקוקים לקטטר

הטכנולוגיה החדשה מאפשרת להתחבר לחלקו החיצוני של צנתר השתן ולהפיק גלי אולטרסאונד המיועדים למנוע התפשטות והיווצרות מושבה חיידקית

שימוש בקתטר. אילוסטרציה

פיתוח ישראלי חדש בשם בשם "אורושילד" ( UroShield) הוא מכשיר להפחתת דלקות בדרכי השתן המיועד בעיקר למאושפזים הזקוקים לטיפול ממושך בקטטר בבתי אבות, בבתי חולים שיקומיים, במחלקות טיפול נמרץ ובמחלקות הפנימיות. המכשיר עבר ניסויים קליניים בישראל ובארה"ב ועתה נמצא בתהליך של שילוב בבתי חולים באנגליה ובמספר בתי חולים שיקומיים בארץ. בישראל בוצע הניסוי במחלקה לאורולוגיה במרכז הרפואי שערי צדק ובו השתתפו 40 מטופלים. מנהל המחלקה הוא פרופ' עפר שיינפלד.

המכשיר פותח בחברת ננו ויברוניקס מהיישוב נשר, המתמחה בפיתוח מוצרים אלקטרו-רפואיים.

"אורושילד" ( UroShield). הפחתה משמעותית בדלקות דרכי השתן

הטכנולוגיה החדשה מאפשרת להתחבר לחלקו החיצוני של צנתר השתן ולהפיק גלי אולטרסאונד המיועדים למנוע התפשטות והיווצרות מושבה חיידקית (ביו-פילם) על הצנתרים בדרכי השתן. השימוש במכשיר מפחית שכיחות הזיהומים בדרכי השתן בעקבות השימוש בצנתר. כמו כן נועד המכשיר להפחית את הכאב ואי הנוחות הקשורים לשימוש בצנתר, תופעה שחולים רבים סובלים ממנה.

תוצאות הביניים של הניסוי בארה"ב הוכיחו כי פחות מ 4% ממשתמשי המכשיר לקו בדלקת לעומת 52% בקבוצת הביקורת. הניסוי נערך ב- 5 בתי אבות שונים בניו ג'רזי בהשתתפות  51 איש, מהם 26 בקבוצת הטיפול ו-25 בקבוצת הבקרה.

כל החולים לקו, בששת החודשים שקדמו לניסוי פעם אחת לפחות בזיהום בדרכי השתן בעקבות שימוש בצנתר שחייב טיפול באנטיביוטיקה. ב-90 ימי המעקב בניסוי, 13 מתוך 25 הנבדקים (52%) בקבוצת הביקורת פיתחו דלקת בדרכי השתן, לעומת 1 מתוך 26 חולים (4%) בקבוצת המטופלים במכשיר.

בנוסף, בכל נבדקי המחקר נמצאה ספירת מושבה חיידקית ראשונית של למעלה מ-100,000 CFU בדרכי השתן שלהם. כעבור שלושים יום, כל הנבדקים בקבוצת הביקורת לא הראו הפחתה בספירה החיידקית, שהיו גדולים מ -100,000, בעוד שבקבוצת הטיפול נראתה ירידה אל מתחת ל- 10,000 ב-15 מתוך 26 הנבדקים ורק 1,000 ב-10 מתוך ה-26.

נושאים קשורים:  קטטר,  דלקות בדרכי השתן,  UroShield,  ננו ויברוניקס,  כאב,  מחקרים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו