לוקמיה 06.12.2018

שיפור בטיפול בילדים חולי B-cell acute lymphoblastic leukemia

חל שיפור מסוים ביעילות הטיפול בילדים ב-B-cell acute lymphoblastic leukemia בשנים האחרונות לעומת מחקרים מתקופות מוקדמות יותר

לוקמיה לימפוציטית כרונית (אילוסטרציה)

הישרדות חולים פדיאטריים שחלו ב-B-cell acute lymphoblastic leukemia (R/R childhood B-ALL) Multiply relapsed and/or refractory היא נמוכה באופן היסטורי. עם זאת, קיים מעט מידע בנוגע להישרדות בתקופה הנוכחית.

החוקרים במאמר זה ביצעו מחקר רטרוספקטיבי על מנת להעריך את התוצאות של הטיפולים בחולי R/R childhood B-ALL ב-24 מרכזי TACL (The Therapeutic Advances in Childhood Leukemia & Lymphoma consortium) בין השנים 2005 ל-2013.

החוקרים אספו מידע בנוגע למטופלים שכלל גם את הטיפול ואת התגובה אליו וניתחו גורמים פרוגנוסטיים, שיעור הפוגה מוחלטת - complete remission - CR והישרדות ללא אירועים event-free survival - EFS.

הנתונים שנותחו כללו 578  ניסיונות לטיפולי הצלה (salvage treatments) ב-325 חולים. שיעורי CR (חציון+ סטיית תקן) עמדו על 51±4% עבור חולים עם R/R B-ALL במח העצם שעברו ניסיון טיפולי שני, 37.6±6% עבור הניסיון השלישי ו-31±6% עבור הניסיונות הרביעי ועד השמיני.

החוקרים מצאו שבחולים שהגיעו ל-CR לאחר הטיפול השני, השלישי והרביעי עד השמיני, שיעור ההשרדות ללא אירועים לאורך שנתיים עמד על 41±6%, 13±7% ו- 27±13%, בהתאמה.

תוצאות אלו, שמהוות חלק מהמחקר הגדול והמעודכן ביותר בחולים אלה נכון להיום, מעידות על שיפור צנוע בהשוואה למחקרים קודמים.

מקור: 

Sun, W. et al. (2018) Leukemia. Online

נושאים קשורים:  מחקרים,  לוקמיה,  סרטן דם,  מח עצם,  פרוגנוזה,  השרדות,  ילדים,  B-cell acute lymphoblastic leukemia,  ALL
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו