טסטוסטורון 20.03.2019

רמת טסטוסטרון בסרום כביומרקר ליעילות טיפול בסרטן הערמונית

רמת טסטוסטרון בסרום כביומרקר ליעילות טיפול בסרטן הערמונית עמיד סירוס בעזרת חסמי קולטני אנדרוגן ובכימותרפיה מבוססת טקסן

מולקולה של טסטוסטרון. הדמיה
מולקולה של טסטוסטרון. הדמיה

כיום קיימות מספר אפשרויות טיפוליות לסרטן ערמונית עמיד לסירוס (CRPC), אך טרם נקבעו עבורם סמנים ביולוגיים לחיזוי יעילות הטיפול והתאמתו האישית. קבוצת אונקולוגים וחוקרים אמריקאיים מהמוסד היוקרתי Johns Hopkins University School of Medicine פרסמו החודש מחקר שמטרתו לחשוף את הקשר בין רמת הטסטוסטרון בסרום לפני הטיפול לבין תוצאות הטיפול בחסמים לקולטני אנדרוגן ובכימותרפיה מבוססת טקסן עבור CRPC. המחקר פורסם החודש בכתב העת הקליני European Urology.

החוקרים ערכו את המחקר בדגימה של חולים יפנים עם סרטן ערמונית גרורתי להם היו נתונים זמינים של רמות הטסטוסטרון בסרום במהלך טיפול מניעת אנדרוגן. החוקרים בחנו את התוצאות האנטי-סרטניות לאחר טיפול ב-enzalutamide, abiraterone, docetaxel ו-cabazitaxel עם פרמטרים קליניים ופתולוגיים, כולל רמות טסטוסטרון בסרום במהלך טיפול מונע אנדרוגן, כמו גם פרוגנוזות, כולל הישרדות ללא התקדמות והישרדות כוללת.
הישרדות ללא התקדמות המחלה בקרב גברים עם רמה גבוהה יותר של טסטוסטרון בסרום היתה טובה יותר בהשוואה לגברים עם רמה נמוכה יותר של טסטוסטרון בסרום כאשר טופלו ב-enzalutamide. לעומת זאת, באופן הפוך, הישרדות ללא התקדמות המחלה והישרדות כוללת בקרב גברים עם רמה גבוהה יותר של טסטוסטרון בסרום היו נמוכות באופן מובהק מאלו של גברים עם רמות טסטוסטרון נמוכות יותר כאשר טופלו ב-docetaxel ו-cabazitaxel, בהתאמה.

המחקר הנוכחי הצביע על ערכים פרוגנוסטיים מובהקים של רמות טסטוסטרון בסרום, כאשר טופלו בתרופות המתמקדות בציר קולטני האנדרוגן ובכימותרפיה של taxane עבור CRPC. דבר זב מצביע על כך שרמת הטסטוסטרון בסרום עשויה להיות סמן ביולוגי שימושי לניבוי הטיפול המתאים לחולים עם CRPC.

מקור:

Shiota, Masaki, Eiji Kashiwagi, Tomohiko Murakami, Ario Takeuchi, Kenjiro Imada, Junichi Inokuchi, Katsunori Tatsugami, and Masatoshi Eto. "Serum testosterone level as possible predictive marker in androgen receptor axis-targeting agents and taxane chemotherapies for castration-resistant prostate cancer." In Urologic Oncology: Seminars and Original Investigations, vol. 37, no. 3, pp. 180-e19. Elsevier, 2019.

נושאים קשורים:  טסטוסטורון,  Enzalutamide,  prostate cancer,  סרטן הערמונית,  אנזלוטאמיד,  אקסטנדי,  מחקר קליני,  Abiraterone,  Cabazitaxel,  docetaxel,  מחקרים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו