אי ספיקת לב 21.05.2019

יעילות ובטיחות מעכבי אנגיוטנסין-נפרליזין במקרי אי ספיקת לב חריפה

אי ספיקת לב חריפה לא מפוצה מובילה ליותר ממיליון אשפוזים בשנה בארה"ב. עד כה לא היה ידוע האם התחלת טיפול עם sacubitril-valsartan הוא יעיל ובטיחותי במטופלים עם אי ספיקת לב חריפה לא מפוצה

אי ספיקת לב (אילוסטרציה)

במחקר נכללו מטופלים עם אי ספיקת לב ומקטע פליטה (ejection fraction) ירוד אשר אושפזו בעקבות אי ספיקת לב חריפה לא מפוצה ב-129 בתי חולים בארה"ב. לאחר ייצוב המודינמי, המטופלים חולקו בצורה אקראית לקבלת sacubitril-valsartan (מינון מטרה, 97 מ"ג של sacubitril ו-103 מ"ג של valsartan, פעמיים ביום) או enalapril (מינון מטרה, 10 מ"ג, פעמיים ביום).

התוצא המרכזי הנוגע ליעילות היה השינוי פרופורציונלי בריכוז ה- NT- proBNP - N-terminal pro–B-type natriuretic peptide בזמן ממוצע מנקודת ההתחלה עד לשבועות 4 ו-8. התוצאים בנוגע לבטיחות היו שיעורי ההחמרה של התפקוד הכלייתי, היפרקלמיה, תת לחץ דם תסמיני ואנגיואדמה.

במחקר נכללו 881 מטופלים והם חולקו לשתי קבוצות כאשר 440 היו בקבוצה שקיבלה sacubitril-valsartan ו-441 בקבוצה שקיבלה enalapril. הירידה בריכוזי NT-proBNP בזמן ממוצע הייתה גדולה יותר באופן מובהק בקבוצה שקיבלה sacubitril-valsartan בהשוואה לקבוצה שקיבלה enalapril.

היחס של הממוצע הגיאומטרי של הערכים נמדד בשבוע הרביעי ובשבוע השמיני והיה 0.53 בקבוצת ה-sacubitril-valsartan בהשוואה ל-0.75 בקבוצת ה- enalapril (שינוי באחוזים: -46.7% בהשוואה ל-25.3%; יחס השינוי עם sacubitril-valsartan בהשוואה ל-enalapril 0.71; רווח בר סמך 95%: 0.63-0.81 ; P< 0.001).

הירידה הגדולה יותר בריכוזי NT-proBNP בקבוצת ה-sacubitril-valsartan בהשוואה לקבוצת enalapril נצפתה כבר בשבוע הראשון של המחקר (יחס השינוי: 0.76 ; רווח בר סמך 95%: 0.69-0.85).

החוקרים לא מצאו הבדלים מובהקים בין הקבוצות בנוגע להחמרת בתפקוד הכלייתי, היפרקלמיה, תת לחץ דם תסמיני ואנגיואדמה.

המסקנות שעלו מן המחקר היו כי טיפול הכולל sacubitril-valsartan, בקרב מטופלים עם אי ספיקת לב ומקטע פליטה ירוד אשר אושפזו בעקבות אי ספיקת לב חריפה לא מפוצה, הוביל לירידה משמעותית יותר בריכוזי ה-NT-proBNP בהשוואה לטיפול עם enalapril. בנוסף, החוקרים מצא הבדל בין הקבוצות בנוגע להחמרה בתפקוד הכלייתי, היפרקלמיה, תת לחץ דם תסמיני ואנגיואדמה.

מקור: 

Velazquez, E.J. et al. (2019) The New England Journal of Medicine 380.

נושאים קשורים:  אי ספיקת לב,  מקטע פליטה,  מעכבי אנגיוטנסין נפרליזין,  מעכבי אנזים המהפך,  NT-proBNP,  מחקרים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו