מחלות לב 21.10.2020

דופלר לתפקוד דיאסטולי כמנבא פרוגנוסטי למחלות לב

במחקר זה נמצאה התאמה בין עלייה ב-’E/e לבין מוות או אשפוז קרדיווסקולרי

הדמיית דופלר של תפקוד דיאסטולי שמאלי מספקת מידע פרוגנוסטי לגבי תמותה ותחלואה באוכלוסיה הכללית ובתרחישים קליניים מסוימים. התפקיד הבלתי תלוי של ההדמיה במטופלים עם מקטע פליטה תקין בחדר שמאל (LVEF)  וללא אי ספיקת לב לא הוגדר עד כה.

החוקרים ביצעו סקירה של נתונים קליניים ואקוקרדיוגרפיים של 2,628 מטופלים מה-Cardiovascular Center of Trieste, כאשר 52.8% מהם היו גברים, בגיל חציוני 71 שנים, עם LVEF>50% ללא אי ספיקת לב.

החוקרים בדקו מהירות זרימה סיבובית מוקדמת במסתם המיטרלי (’e) ואת  השילוב שלה עם מהירות שיא של זרימת מילויי במסתם המיטראלי (’E/e) ביחס למוות ואשפוז קרדיווסקולרי.

תוצאות המחקר הראו כי במהלך מעקב של 26 חודשים, 392 (15%) מטופלים נפטרו (88) או הגיעו לאשפוז קרדיווסקולרי. החוקרים מצאו התאמה בין עלייה ב-’E/e לבין התוצאה הקלינית שנבחנה (מוות/ אשפוז), אך ללא הבדלים בשלישונים האמצעי והעליון של המדידות. ירידה ב-’e נמצאה גם היא בקורלציה עם התוצאות הקליניות שנבחנו.

החוקרים סיכמו כי בחולים עם LVEF נורמלי וללא אי ספיקת לב, שינויים ב-’e ו-’E/e היו קשורים למוות ואשפוז קרדיווסקולרי. ממצאים אלה מצביעים על תפקיד אפשרי של ’e כמנבא פרוגנוסטי ומזהירים מפני שימוש ב-’E/e ספטאלי בלבד להערכת תפקוד דיאסטולי בהקשר זה.

מקור:

Stefano Nistri et. al (2020) Journal of Cardiology DOI:https://doi.org/10.1016/j.jjcc.2020.01.015

נושאים קשורים:  דיאסטולה,  טיפול ראשוני,  אקוקרדיוגרפיה,  דופלר,  פרוגנוזה,  מחקרים
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו