חיסון 22.12.2020

חיסון לקורונה – התקווה להשתלטות על המגפה

פרופ' נעים שחאדה קורא לציבור הסוכרתיים לצאת והתחסן בהתאם להנחיות משרד הבריאות

בפתח דבריי, חשוב להזכיר לכולם כי כיום חיים בישראל מעל 600,000 סוכרתיים ועוד כחצי מיליון טרום סוכרתיים.

מגפת הקורונה גבתה מאיתנו מחיר יקר מאוד שהתבטא בתחלואה נלווית קשה מאוד ומעל 3,000 אנשים שנפטרו. כידוע לכול, סוכרת היא אחד מגורמי הסיכון המרכזיים לסיבוכים ותמותה מקורונה. ולכן אנחנו חייבים להגן על אוכלוסייה זו בחירוף נפש. החיסון לקורונה הוא תקוותינו להשתלט על המגיפה המסוכנת הזו.

פיתוח החיסון של חברת פייזר אושר על ידי מנהל המזון והתרופות בארה"ב (FDA) בהסתמך על טכנולוגיות מדעיות חדישות ביותר. בשונה מהחיסונים הישנים שהתבססו בעיקר על הזרקת וירוסים מומתים, החיסון הזה מכיל מטען גנטי האחראי ליצירת מקטעי חלבונים מנגיף הקורונה.

תאי השריר קולטים את המידע הגנטי מהחיסון המוזרק ומייצרים את חלבוני הנגיף. מערכת החיסון שלנו מזהה את חלבוני הנגיף (שנוצרו בתאי השריר) ומפתחת נגדם חיסוניות שמגנה על המחוסן מפני נגיף הקורונה. חשוב להדגיש שחיסון זה עבר את כל שלבי הרגולציה המקובלים.

החיסון נוסה על עשרות אלפי מתנדבים במחקר נרחב שהראה יעילות גבוהה מאוד ובטיחות דומה לשאר החיסונים הידועים. ללא עדות לתופעות לוואי ארוכות טווח.

לאור הנתונים המדעיים, המעידים על יעילות ובטיחות החיסון ולאור העובדה שחולי סוכרת נחשבים כקבוצת סיכון להתפתחות התחלואה הקשה והתמותה ממחלת הקורונה, אני קורא לציבור הסוכרתיים לצאת והתחסן בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

נושאים קשורים:  חיסון
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו
28.12.2020, 07:58

האם ניתן לקבל פרטים לגבי הניסוי, וכמה חולי סוכרת השתתפו בו?