רעש 22.06.2021

חשיפה לרעש מטוסים קשורה למוות ממחלות קרדיווסקולריות

הקשר העקבי ביותר נצפה במחלות לב איסכמיות, אוטם שריר הלב, אי ספיקת לב והפרעות קצב. הקשר היה בולט יותר בקרב נשים ואנשים החיים באזורים עם רעשי רקע נמוכים ובבניינים שהוקמו לפני 1970

לא ידוע אם רעש בלילה, כולל רעש מטוסים, עלולים לגרום למוות ממקור קרדיווסקולרי. מחקר זה בחן את ההשפעות האקוטיות האפשריות של רעש מטוסים על תמותה ואת התפקיד הספציפי של חלונות חשיפה שונים במהלך לילה באמצעות תכנון מחקר מקרה-מוצלב.

במחקר בחנו 24,886 מקרי מוות ממחלות לב וכלי דם (CVD) ממאגר הנתונים הלאומי השוויצרי סביב שדה התעופה של ציריך בין השנים 2000 ל-2015. במקרי מוות בשעות הלילה, רמות החשיפה שעתיים לפני המוות נקשרו באופן משמעותי לתמותה מכל הסיבות ל-CVD [OR = 1.44 ,(1.03-2.04) לקבוצת החשיפה הגבוהה ביותר (LAeq> 50 dB לעומת <20 dB)]. הקשר העקבי ביותר נצפה במחלות לב איסכמיות, אוטם שריר הלב, אי ספיקת לב והפרעות קצב. הקשר היה בולט יותר בקרב נשים (P = 0.02) ואנשים החיים באזורים עם רעשי רקע נמוכים (P = 0.01) ובבניינים שהוקמו לפני 1970 (P = 0.36).

ממצאי המחקר מצביעים על כך שרעש מטוסים בשעות הלילה עלול לגרום לתמותה חריפה ממחלות קרדיווסקולריות. הקשר היה דומה לקשר שנצפה בעבר לחשיפה לרעש מטוסים לטווח ארוך.

מקור: 

Saucy B et al. (2020) European Heart Journal, ehaa957

נושאים קשורים:  רעש,  חשיפה לרעשים,  מטוסים,  רפואת שינה,  מחקרים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו